Każdy kto zajmuje się handlem, sprzedażą usług i wszystkimi pokrewnymi działaniami zdaje sobie sprawę z tego, że sztywne oferty, ustandaryzowane cenniki i abonamenty często ładnie wyglądają na papierze, ale w praktyce każdy klient żąda rabatów i specjalnego traktowania. Właśnie dlatego kluczowe są negocjacje biznesowe - nieudane może nawet skutkują zdobyciem klienta i podpisaniem umowy, ale na gorszych warunkach niż możliwe. Wtedy mamy do czynienia ze stratą zysku potencjalnego. 
Kluczem jeśli chodzi o negocjacje biznesowe jest odpowiednie przygotowanie i strategia. Jeśli chodzi o relacje z już pozyskanym klientem, sprawa wcale nie staje się prostsza. Klient ma swoje wymagania, żąda efektu na już i bardzo krytycznie patrzy na niepowodzenia. To właśnie tutaj niezwykle ważne staje się odpowiednie argumentowanie, stanowczość , umiejętność wychodzenia z konfliktu. Mało kto chce by osoba odpowiedzialna za tak ważne zadania jak utrzymanie relacji z klientem i warunki umów uczyła się metodą prób i błędów (z kosztem dla firmy). Właśnie dlatego niezwykle atrakcyjne są szkolenia dotyczące tej materii. Oczywiście samo szkolenie nie pozbawia konieczności praktyki, ale znacznie przyśpiesza i ułatwia proces nauki,uczulając na pewne zagadnienia. Skoro można więc zainwestować by pójść drogą na skróty, czemu by tego nie zrobić? Właśnie dlatego tego typu szkolenia są coraz popularniejsze. By więc nie zostać daleko w tyle za konkurencją należy nie tylko działać, ale też pogłębiać swoją wiedzę!