Techniki sprzedaży powinniśmy dostosować do osób, do których kierujemy nasze oferty. Inaczej postępujemy z pojedynczym klientem, a inaczej z całą firmą, której proponujemy swoje usługi. 

Sprzedaż B2B nie jest łatwa, nie mamy tutaj do czynienia z jednym klientem, którego trzeba przekonać do zakupu produktu. Mamy do czynienia z całą firmą i często osoba, z którą rozmawiamy przed podjęciem decyzji musi skonsultować się z innymi osobami w firmie.

Jak zacząć rozmowę sprzedażową? Po pierwsze należy się odpowiednio przygotować i zebrać dokładne informacje o firmie, z którą będziemy przeprowadzać rozmowę. Rozmowa musi przebiegać profesjonalnie, nie możemy się jąkać zastanawiać, osoba, z którą rozmawiamy musi wiedzieć, że bardzo dobrze znamy temat i oferujemy najwyższej jakości usługi. Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne, to jak zaczniemy decyduje o tym czy nasz rozmówca dokładnie wysłucha tego co mamy do powiedzenia i zaproponowania.

Bardzo ważne jest aby przekazać dokładne i zwięzłe informacje w sposób ciekawy i zachęcający, musimy odbiorcę zmotywować i zachęcić do poznania tematu, a przy tym rzeczowo i dokładnie przedstawić ofertę. Nie jest to łatwe ale odpowiednie przygotowanie i dokładne poznanie technik sprzedaży B2B pozwoli osiągnąć sukces.